Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Világcégek világrengető marketing baklövései

2012.11.14. 19:35 marketingghost

A legnagyobb cégek is követnek el hibákat, igaz ez a marketingjükre is. Mint ahogy a sikereik, a bukásaik is hatalmas visszhangot váltanak ki. Íme néhány példa ezekre.

1,  Cartoon Network és a terroristaveszély

images.jpg
2007-ben a Cartoon Network egy gerilla marketing kampány keretében LED -es táblákat helyezett el különböző helyeken, amivel az egyik rajzfilmjüket szerették volna reklámozni. A dolog meglehetősen nagyot robbant, mivel egy bostoni  lakos azt hitte, hogy a táblák valójában bombák, s kihívta a rendőrséget. Ennek eredményeként több hidat és utat is lezártak. Az ügy a Cartoon Network főnökének az állásába, a cégnek pedig 2 millió dollárjába került.

2, A GAP új logója

gap1.jpg

2010-ben a GAP új , trendinek szánt logót vezetett be. Sajnos a GAP hűséges  vásárlói nem azok közül kerültek, akiknek a trendiség fontos, és úgy érezték, elvesztették a kapcsolatot a márkával. Azonnal hatalmas tiltakozáshullám indult a váltás kapcsán, ráadásul a fiatalabb generáció sem reagált pozitívan a dologra. Eredmény: az új logó élt 2 napot.

3. New York Times és 8 millió előfizető

Timesx-large.jpg

2011. decemberében a New York Times kiküldött egy emailt az előfizetést lemondóknak, amiben megkérték őket, hogy fontolják meg a dolgot, és ösztönzésként kedvezményt ajánlottak nekik. Ez alapvetően jó ötlet lett volna, ha a hírleveleket kezelő kolléga a meglépett olvasók 300 fős listája helyett nem küldi ki mind a 8 millió előfizető emailcímére. Jobb esetben azt feltételezték, hogy a spam egy hackertámadás eredménye, rosszabb esetben felháborodtak (teljes joggal), hogy képzeli a cég, hogy a "rossz vevőknek" nagyobb kedvezményt ad, mint a hűségeseknek. A cég gyorsan bocsánatot is kért az emberi mulasztás miatt.


4, A Pepsi és a halott őseid

pepsi-graveyard-chinese.jpg

Mikor a Pepsi terjeszkedni szeretett volna Kínában, a  "Pepsi életre kelt" szlogennel szeretett volna dolgozni. Az sajnos nem vették észre, hogy a szlogen fordítása a következő lett: "A Pepsi visszahozza az őseidet a sírból". Jó, mondjuk ez a hiba elég vicces, de gondolom a Pepsi menedzsmentjének annyira nem tetszett.


5. Coca Cola vs. New COKE

Lassan 30 éve rengeteg marketinges könyvbe bekerült a Coca-Cola 1985-ös baklövése. Úgy gondolta a cég, hogy mivel a Pepsi minden kóla vakteszten jobban szerepel a COKE-nál, ezért egy új, édesebb recepttel szerezhetnek vissza némi piacrészesedést. Nem ez történt...Az emberek elkezdték felhalmozni a régi recept szerinti kólát, majd a végén a feketepiacon horribilis árakon kereskedtek vele. Mellesleg a Pepsi kék special edition üdítőjével ugyan ezt csinálta egy barátom is mintegy 6 éve, remélem már elfogyott neki..

newcoke1.jpg.

Hogy miért is történt ez? A világ egyik legjobban őrzött üzleti titkának tartják a Coca-Cola receptjét. Az amerikai tradíció szerves része, az emberek a klasszikus ízt akarták visszakapni, amit bölcs módon vissza is hozott a cég, Coca-Cola Classic néven.

Forrás: Hubspot

Ne felejtsd el lájkolni az oldalt a Facebookon!


Szólj hozzá!

Címkék: marketing hibák cartoon network coke pepsi gap New York Times

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr564907345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.