Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

A marketing nem költség hanem befektetés!

2011.03.05. 16:27 marketingghost

Spontán beszélgetésbe elegyedtem az elmúlt hetekben néhány ismerős, baráti vállalkozóval. Mivel nem tanácsadóként dolgozom, semmifele hátsó szándék nem vezérelt, pusztán a kíváncsiság, hogyan használják a marketinget, milyen eszközöket alkalmaznak, vagy éppen milyeneket nem. A dolgok miértje érdekelt.

Kettő hatalmas hozzáállásbeli hibát találtam, bár az egyik a másikból következik:

1, Nincs rá időm (mármint a marketingre).

A nagyobb hiba, s az ok:

2, Nem befektetésként kezelik a marketinget, hanem költségként.

Ezt az utóbbi szemléletmódot kell elsősorban megváltoztatni a hazai marketing szakmának. Amíg ez nem változik, csak nap mint nap újabb és újabb marketingguru, próféta, megmondóember jelenik meg, az lesz az eredménye, hogy túlterheli a meglévő vevő-fóka populációt, s a tanácsadó-eszkimók egy jó része éhendöglik.

 De térjünk vissza a befektetési szemléletre. Mint minden befektetésnek, a marketingnek is kell lennie megtérülésének. Amíg ész nélkül reklámozunk, mert azt olvastuk, hogy az jó, mert akkor sokan hallanak rólunk; vagy azt várjuk, hogy egy Szuperinfós hirdetéstől csődülni fognak a vevők addig valóban csak költséget csináltunk magunknak.

Viszont ha az elejéről indítjuk a dolgot, s föléemelkedünk a "te marketinges vagy? akkor reklámokat csinálsz, ugye?" szemléletnek, és egy egységes, integrált rendszerként kezeljük a marketinget, már egyet léptünk előre. Ha megismerjük a vevőinket, célokat fektetünk le, és ahhoz rendeljük hozzá a reklámozást, a promóciót, az összes egyéb eszközt, és közben MÉRÜNK (pénzbeli megtérülést, új érdeklődőket, feliratkozókat, lájkolókat, felhergelt versenytársakat stb) akkor már kezd befektetéssé válni a dolog, ami meg is illik, hogy térüljön!

Nem kell ehhez infóanyagokat vásárolni számolatlanul, csak józanul (paraszti ésszel) végiggondolni, mit is akarunk (általában a hangzatos küldetések ellenére több pénzt), milyen eszközök léteznek rá (ebben azért tud segíteni a szakember, szakmai irodalom), mi áll rendelkezésre, és a végül: sikerült-e elérnünk a célt, ha nem, akkor miért nem.

Tetszett a cikk? Utáltad? Lájkold a facebook oldalát is a blognak, vagy kövess a twitteren, de mindenképpen oszd meg a barátaiddal!


Szólj hozzá!

Címkék: marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr842712967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.