Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Twitter, Facebook ügyfélszolgálat a Vodafone-nál? Villám-esettanulmány

2010.12.16. 23:04 marketingghost

Egy olyan problémám adódott, hogy jóanyám illetve a papa (igen jó pálinkát főz) hajnali 3-4 körül kapott szolgáltatást reklámozó SMS-t a Vodafonetól. Többször. Ők ezt nem szerették, gondoltam teszek egy próbát, és twitteltem a következőt: "@Vodafone_HU megoldható, hogy a vitamaxos ügyfelek ne fél 4kor kapjanak vodás ajánlatokat s reklámsmseket? Már retteg a család lefeküdni." gondoltam úgysem történik semmi, éppen ráértem. Az első meglepetés akkor jött, mikor visszatwittelt  a voda:" Vodafone_HU @marketingghost A kellemetlenségért elnézést kérünk, légyszi küldd el a számodat privátban, és utánanézünk, köszönjük!" A rohadtéletbe, ilyen még sosem történt velem, meg is lepődtem, de elküldtem az adatokat, a számomat, és FELHÍVTAK, ők engem. A problémát megoldották, a papa 86 évesen nem lelkesül az ingyensmsre, kikapcsolták a küldést, ne strapáljuk egymást fölöslegesen. Megköszöntem és pont, mondták "szívesen" és pont.

Viszont az eset elgondolkodtatott..gyanítom azért a közösség nyomása is ösztönzi a cégeket arra, hogy az ilyen, mindenki által látható panaszokat gyorsan lekezelje. Viszont eddig nem éreztem a saját bőrömön a közösségi média erejét. Mit ne mondjak, jó érzés. Olyan, mintha kiemelt ügyfél lennék. Rögtön reagálnak, visszahívnak, megoldják. Viszont mi van akkor, ha nem csak elvétve reklamálók bukkannak fel a közösségi médiából, hanem a twitter és facebook penetráció további növekedésével, a digitális "írástudás" fejlődésével megnő a csatornát kihasználni képesek száma. Illetve elterjed a híre, hogy itt ez a lehetőség, nosza átcsoportosul ide a reklamáció. (A Vodafone facebook oldalán is szép számmal vannak üzenetek, viszont ahogy láttam, válaszolgat is rájuk a cég.) Mivel mindenki lát mindent, kénytelenek lesznek a cégek (nem csak a vodafone) átcsoportosítani az erőforrásokat, illetve megváltoztatni a hozzáállásukat. Nincs lehetőség a tomboló ügyfelet kiemelni az ügyféltérből, és elzártan megoldani a problémáját, hanem a nyílt színen kell megműteni a beteget. Én mindenesetre most elégedett vagyok!

A közösségnek ereje van, amire kezdünk ráébredni itthon is. Lehet, hogy ez a lassan elcsépelté váló "közösségi", "social" izé nem is olyan nagy hülyeség??

Tetszett a cikk? Utáltad? Lájkold a facebook oldalát is a blognak, vagy kövess a twitteren.


2 komment

Címkék: marketing közösség facebook ügyfélszolgálat vodafone twitter közösségi média

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr892520830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C4rt3r 2010.12.17. 13:21:03

Én a mobilnet miatt reklamáltam twitteren a vodafone-nak és rögtön segítettek részletes leírással!
Nem tudom ki szervezi ott a twitteres osztályt, de nagyon profi.

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.12.17. 13:57:51

@SzaboG: én is meglepődtem, ezért is írtam le a pozitív tapasztalatomat, hátha másnak is segítek gyorsítani az ügyintézést