Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

A sikeres direkt marketing kampány 6 lépése- segítő táblázatokkal

2010.08.25. 20:23 marketingghost

Bár jelenleg mindenki a közösség média alkalmazásának lázában ég, nem szabad elfelejteni, hogy az is csak egy, a vevő elérésére szolgáló csatorna a sok közül, és nem váltja ki a hagyományos megoldásokat.  A gazdasági válság rákényszerítette a cégeket, hogy minél kisebb meddőszórás mellet közvetlenül tudják elérni a potenciális vevőiket. Erre az egyik legjobb lehetőséget a direkt marketig biztosítja.

 

Egy DM kampány felépítésekor a következő lépéseken kell végighaladni:

 

1. Kampánycélok meghatározása

A kampánycélokat minél konkrétabban kell megadni. A célok számszerűsítve foglalják össze, hogy mit szeretnél elérni. Például: 100 új potenciális vásárlójelölt generálása 12 héten belül, 200 látogató a boltban, aki beváltott egy kupont, 50 érdeklődő telefonhívása, 97 régi felhasználód vegye meg a terméked újabb verzióját, 300 ember letölti az új alkalmazásodat a weboldaladról stb.

 

2. A célcsoport kiválasztása

Minél precízebben írd le a kampánnyal megcélzott vevőid tulajdonságait. Készíts egy profilt nem, kor, életstílus, végzettség, háztartás jövedelme, lakhely, vásárlási szokások vagy bármely más releváns tulajdonság alapján. Amennyiben cégeknek értékesítesz, a fenti adatok a döntési folyamatban résztvevők azonosításban segíthetnek, a rájuk leginkább ható anyag elkészítésével, de ezen felül érdemes tudni a megcélzott cégek tevékenységi körét, elhelyezkedését, éves bevételét, dolgozói létszámát, a terméked várható felhasználási mennyiségét, egyes csoportok különleges igényeit stb. Ez lehetővé teszi, hogy megfelelően címezd a vevőidet és annyira személyesek legyenek a levelek, amennyire csak lehetséges

 

3. A költségvetés elkészítése

a, Költségösszetevőkre bontás alapján a következő költségösszetevőket kell figyelembe venni:

 

Kreatív kialakítása (grafika, szövegezés):

 

Gyártás:

 

A levelezési lista költségei:

 

Postaköltség:

 

Válaszlevelek költségei:

 

Lebonyolítás költségei:

 

Egyéb költségek:

 

Összes becsült költség:

 

A gyártási költségeknél számolni kell a küldeményed minden egyes elemével tételesen. Ezek pl: boríték, válaszboríték, levél, brossura, válaszlevél stb.

 

b, A feltételezett válaszadási arány alapján a célunk eléréséhez szükséges költség kalkulálása:

 

1.A szükséges válaszok száma (a célod)

 

2. Várható válaszadási arány (% az előrejelzések alapján)

 

3. Az elküldendő levelek száma (1. osztva a 2.)

 

4. Elküldendő levelek száma(1000 db)(3. osztva 1000-rel)

 

5.1000 küldemény költsége          (Ft)

 

6.A cél eléréséhez szükséges költség (5. szorozva 6.) (Ft)

 

                                              

4. A címlista kiválasztása

Határozd meg a listákat, amiket a célcsoportod eléréséhez használni szeretnél. Körvonalazd a lista méretét, a tesztelendő mennyiséget, a lista költségeit

 

5. Az ajánlat elkészítése

Egy ajánlat azért készül, hogy a vevőjelöltjeidet, érdeklődőidet azonnali válaszra ösztönözze. Vonzónak, ellenállhatatlannak és könnyen érthetőnek kell lennie. Amennyire precízen csak lehet, definiáld az ajánlatodat. Ehhez gondold végig a következőket:

- a kívánt válasz (pl: vásárlás, érdeklődő telefonhívás, kupon beváltása)

- a felajánlható ösztönzők vagy jutalmak (ha a költségvetésed nem teszi lehetővé az ingyenes próbákat, mintákat, bemutatkozási kedvezményeket, akkor nyújts valamilyen ingyenes információt vagy hasznos tartalmat)

- az ajánlatod érvényességének a dátuma (sürgető hatása van)

- a szükségletek, amiket az ajánlatod kielégít (pl: több szabadidőhöz segít)

- szedd listába a terméked tulajdonságait és az ennek megfelelő kézzelfogható előnyt, amit a termék nyújt a vevőnek (tulajdonság: radarral kikerüli a tárgyakat a fűnyíró -> előny: nem kell tologatni, kísérgetni)

- milyen hangnem felel meg legjobban a vállalkozásodnak, közönségednek? (informatív, üzleties, bulváros, stb.)

- milyen arculatot kell a küldeményednek sugároznia (presztízst, eleganciát stb.)

 

6. Válaszok elemzése (a későbbi kampányok javítása érdekében)

 

1. Elküldött levelek száma:

2. Kapott válaszok száma:

3. Válaszok aránya:

4. Összes költség:

5. Válaszonkénti költség:

6. Átlagos rendelési érték:

 

 

Válaszok számát típusonként is meg kell vizsgálni. Mennyi jött levélben, telefonon, személyesen, interneten. Mennyi volt az érdeklődők száma és mennyi az értékesítések száma.

 

Ha hasznosnak találtad az írást, lájkold, hogy én is tudjam! :)

 


Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: marketing piackutatás dm direkt marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr862247638

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A paranoid nemvevő 2010.09.06. 11:13:13

A paranoid nyilvánvalóan a sötét oldalon áll. Gennyes és kész! És igen, van legalább egy bibircsók az állán, szőrszál-szökőkúttal a közepén.A kőkorszaki paranoid szívesebben meózza a lakást telefonon, a virtuális nem az ő homokozója. Vérbeli digitális ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.