Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

TE vagy a Google legnagyobb vetélytársa!

2010.05.17. 21:27 marketingghost

 Jelenleg az amerikai keresőpiac 72 %-át birtokolja a Google! Magyarországon még ennél is többet, ezért felmerül a kérdés, kit tekinthet a Google az igazi versenytársának. 

 

Ha nem a rivális keresők, akkor vajon ki a valódi versenytárs? A válasz a kérdésre: TE!!

 

Ha van egy szociális hálód, akkor - mint információforrás - veszélyezteted a Google dominanciáját. A Nilsen kutatása szerint a fogyasztók jobban bíznak az igazi barátaikban és a virtuális idegenekben, mint a keresőmotorokban.

 

Mivel a fogyasztók kutatási mintái kiterjedtnek a „guglizástól” a szociális hálójuk megkérdezésig a termékekről vagy szolgáltatásokról, ezért a jövőbeli fogyasztók feltehetően inkább megtalálják a termékeket, mint hogy a termékek találják meg őket a hagyományos outbound marketingen keresztül.

 

Végül mit jelent mindez az eladni kívánóknak? Az aktív részvétel a közösségi médiában egyre fontosabbá válik.  Itt van pár jótanács, ami segít a márkádat, termékedet, szolgáltatásoda pozitívan elhelyezni a social mediában:

 

1.      Tedd a füled a földre! Kövesd nyomon a márkádat és fontos üzleti kulcsszavaidat a közösségi média megnyilvánulásokban, hozzászólásokban, hogy kitaláld, mit mondanak rólad az emberek rólad és a kapcsolódó szolgáltatásokról. Állíts be egy RSS feedet, hogy képben maradj!

2.      Kezdeményezz párbeszédeket és szerezz vevői visszacsatolást! Ez remek lehetőséget biztosít, hogy kapcsolatba kerülj az ügyfeleiddel s lehetséges vevőiddel.

3.      Úgy gondolj a közösségi médiára, mint egy koktélpartira! Ajánlj értékes információkat, de ne csak magadról!

4.      Érje meg figyelni rád! Hogy szerezz több követőt? Egyszerű! Mondj valamit, amire megéri figyelni!

5.      Legyél emberi! A közösségi média elsősorban az emberi kapcsolattartásról, interakcióról szól. A kutatások szerint a lehetséges vevők           személyes kapcsolatot akarnak kialakítani a cégekkel, ezért hagyd, hogy átjöjjön a személyiséged!

6.    Legyél elkötelezett a közösségi média iránt! Adj tulajdonjogot a közösségi média profilodhoz valaki(k)nek a cégedben. Ő(k) tudják ellenőrizni a beszélgetéseket, részt venni bennük és meg tudnak osztani hasznos információkat a profilodon.

 

Zárszóként: ne próbáld megszállottan mérni a megtérülését a közösségi médiába fektetett forintjaidnak. A HubSpot CEO, Brian Halligan szerint a közösségi média megtérülésének a megkérdőjelezése olyan, mint a reggeli nadrág felhúzás megtérülésének a megkérdőjelezése.

 

A bejegyzés az itt olvasható poszt szabadfordítása.

 


Szólj hozzá!

Címkék: google marketing reklám facebook online online marketing twitter közösségi média social media web.2.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr62011344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.