Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Felsőoktatási hallgatók mint célpiac-kinek érdemes ott hirdetni?

2010.03.17. 20:30 marketingghost

Majdnem egy év után úgy határoztam, visszatérek a marketing világába, ahonnan sajnos a főnök elszólított a (számára) stratégiai fontosággú üzletág élére. De a lelkemet nem lehet megvenni..

A lenti kérdőívvel egy aprócska piackutatás készül, ami a felsőoktatási hallgatókat célzó reklámok iránti igényt próbálja kikutatni, mivel Magyarországi egyetemeken és főiskolákon mintegy 250 000 hallgató tanul nappali tagozaton. Ezek a diákok elsősorban a fő egyetemi városokban koncentrálódnak. Például Pécsi Tudományegyetemen több mint 19 000, Szegedi Tudományegyetemen 21 000 Debreceni Egyetemen több mint 22 000 diák tanul, csak a nappali tagozatokon. Budapesten több mint 80 000 diák tanul, de még az olyan kisebb egyetemi központokban is, mint Szombathely 3000 hallgató van.

A diákok átlagosan havi 40 000-50 000 Ft jövedelem felett rendelkeznek, aminek jelentős részét nem a mindennapi megélhetésre költik. Ez a fogyasztás például Szeged városában 880 millió forintot jelent, havonta!!

A felsőoktatási hallgatók viszonylag jól elkülöníthető igényekkel és fogyasztási szokásokkal rendelkeznek, továbbá viszonylag koncentráltan elérhetőek.

A fentiek okán kérném a segítségedet a lenti kérdőív kitöltésével, főképpen akkor, ha a diákok értékes célcsoportnak tűnik számodra, és érdekesek lehetnek a nekik szánt, hazánkban még nem bevezetett reklámok.

 


4 komment

Címkék: média marketing reklám felsőoktatás diák piackutatás egyetemista

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr841848037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pulykavirsli 2010.03.17. 21:41:05

Úgy tudom, hogy a PTE-n több mint 30.000 egyetemista van, azaz a pécsi egyetem a legnagyobb hallgatói létszámú magyar felsőoktatási intézmény.

Forrás:
www.pte.hu/menu/21
hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9csi_Tudom%C3%A1nyegyetem

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.03.17. 22:33:27

@Pulykavirsli: valóban 30000, de a levelező tagozatosokkal együtt, én konkrétan a nappali tagozatosokat vettem figyelembe...

gored · http://seologik.blog.hu 2010.03.22. 10:32:28

Érdekes cikk, örülök, hogy visszatértél. Az átlagos 40-50 000 Ft-os jövedelem adatainak forrása honnan van?

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.03.22. 10:57:21

@gored: primer kutatás eredménye, internetes kérdőívkitöltés, nem reprezentatív mintavétel, de kellően nagy a válaszadók száma ahhoz, hogy alapul vehessem