Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Színek a marketingben IV. -gyakorlati példák

2008.08.19. 18:09 marketingghost

EGY SZOCIOLÓGIAI ÖSSZEFÜGGÉS
 
A magasabb kulturális/műveltségi szinten állók előnyben részesítik
a pasztell-színeket,
míg az "egyszerűbb emberek"
a tiszta, élénk (nem ritkán: rikító)
színekhez vonzódnak inkább.
 Ennek következménye:
           a drágább, magas(abb) minőségű termékeket rendszerint rafinált,tompa, pasztell színek-be öltöztetik, míg
          az olcsóbb, alacsonyabb minőségű "tömeg-árukat" élénkebb színekbe.
 
GYAKORLATI PÉLDÁK
  a) A színek és az egészségi állapot
 (kromoterápia - a színek gyógyító hatása) 
      A depressziós színek:
- lila,
- zöld
(a) Renault gyári üzemcsarnok à zöld fal, fekete csíkokkal à
(b) Depresszió-oldó, nyugtató, altató tabletta színe nem lehet zöld, mert nem, vagy csak kevéssé hat, pozitív viszont a sárga, mert vonzza a depressziósokat, és jó a fehér is.
- fekete (Blackfriar híd fekete à öngyilkosok száma kiugró
        A vörös/piros (és a felerősített meleg színek: vérnyomás-emelő hatásúak (katonakórház), a keringési betegségben szenvedők általában nem szeretik az ilyen színeket (tabletta), illetve környezetet. 
         A sárgaságban szenvedő gyerekek gyógyítá-sában hatásos a kék fényben fürdetés.
      A növények fejlődését gyorsítja:
- a vörös, míg
lassítja
- a kék és a zöld.
 b) A színek és a súlyészlelés
 
A szürke, fekete (és általában a sötét színek): nehezebbnek tüntetik fel a tárgyakat (csomagot),
míg a világos színek: (különösen: a zöld és a fehér) könnyebbnek, mint az valójában.


Szólj hozzá!

Címkék: média marketing érdekes kreatív design reklám internet marketingpszichológia színek érdekesség pszichológia érzések vevőbefolyásolás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr81623479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.