Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Színek a marketingben II.-nyersanyag

2008.08.10. 21:28 marketingghost

 

S ime a színek hatásának folytatása. Felhasználási területeket most nem irok, felteszem aki  itt lófrál s ilyeneket olvas el tudja dönteni, mit mire s hol tud felhasználni, nem kell a szájába rágni hogy narancssárgára fesse a boltját, narancssárga legyen a reklámja az ujságban s egy narancsfa növekedésének hangja legyen a reklámzenéje, mert a narancs szín a legfigyelemfeleltőbb, s a magyarok egyébként is átlag felett imádják...

 A SZÍNEK FIGYELEMKELTŐ HATÁSA

 

·     A tiszta (fő)színek alkalmasabbak, mint a kevertek, a világos, tiszta színek a sötéteknél, tompáknál.

·     Természetes fénynél a meleg színek sokkal kifejezőbbek, mint a hidegek.   Mesterséges hideg fényű megvilágítás esetén azonban a hideg színek sokat nyernek, míg a meleg színek sokat veszítenek erejükből.

·     A figyelem-felkeltési színsorrend:

1.         narancs
2.         piros
3.         sárga ...
4.         zöld ...
5.         kék ...
6.         lila ...

·     A színek a tárgyakat, felületeket világosságuk függvényében optikailag nagyobbnak, illetve kisebbnek mutatják. A világos árnyalatok nagyítanak, a sötétek kicsinyítenek.

 
Legnagyobbnak hat:
- a sárga és
- a fehér.
Őket követi:
- a piros,
- a zöld ...
és egyre kisebbnek hat:
- a kék és
- a fekete.

 

·     A világos színek sötét alapon nagyítanak, míg

·     a sötét színek világos alapon kicsinyítenek, teljesebbnek hatnak, élesebbek.

·     Az azonosíthatósági sorrend:

1.         piros

2.         zöld

3.         sárga (lásd közúti jelzőlámpák)

4.         fehér

·     A főszínek közül a legnehezebben azonosít-ható: a kék és a lila.


1 komment

Címkék: média marketing érdekes reklám marketingpszichológia színek érdekesség pszichológia vevőbefolyásolás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr43609786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.