Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Hol is a helyünk?-az első kérdés...a piaci részesedés

2008.08.09. 11:46 marketingghost

röviden és tömören: hogy mérhetem le a piacrészesedésemet termék, régió, ország stb szintjén?

 

Bármilyen médiumot olvasva a magyar nemzettől a portfolio.hu-ig előgg utóbb belebotlunk olyan kijelentésbe, hogy OTPnek MOLnak SONYnak x % a piaci részesedése az EUban, a z mp3 lejátszók piacán stb...

 

én a cég hiteligénylőlapjának kitöltésénél szembesültem igazán a kérdéssel: piaci részesedésünk?

Hogy válaszoljon erre egy középvállalalat, akár még csak hozzávetőlegesen is, ha nincs pénze a piaci részesedés kutatására, kutattatására valamely piackutató céggel, de legalább van némi piackutatási ismerete s szeretne egy nem reprezentativ kutatási eredményt, ami nagyjából azért tükrözi a valóságot?

 

hogy mérem a helyzetemet ha a területemet soha senki nem kutatta mert nem a mainstream termékek közé tartozik? pl festékbolt, munkaruha, csavar, reklámajándék kötött pulóver stb kisker nagyker importőr exportőr viszonteladó ügynök akármi vagyok?

 

például: megnézem a ksh, google, cegbongeszo stb segitségével hogy hány cég van aki vásárolhatná a termékemet és megnézem hánynak adok el valójában? lekérem a versenytárs forgalmának adatait a cégbíróságtól s megsaccolom ő hányka ad el? vagy bonyolitva a dolgot...saját kimutatásaim alapján kategóriákba osztom a meglévő vevőimet s a potenciális vevők adataialapján(létszám, forgalom stb.) megbecsülöm milyen értékben vásárolhat az általam forgalmazott, vagy  a helyettesitőtermékekből a piac?

 



Szólj hozzá!

Címkék: marketing piackutatás piacrészesedés

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr66607928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.