Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Színek a marketingben I.

2008.08.05. 19:03 marketingghost

 Akár üzletet rendezünk be, akár reklámot tervezünk (kivéve a rádiót), terméket fejlesztünk, a színek mindig hatással vannak a befogadóra. Ezért mindenképpen  érdemes felvértezni magunkat némi színtani ismertekkel....

 

A SZÍNEK HATÁSTERÜLETEI :
 

¨        BEFOLYÁSOLJA A HANGULATOT;

¨        ÉLÉNKÍT ÉS INGEREL;

¨        AZONOSULÁSRA ÉS EMÓCIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSRE KÉSZTET;

¨        KÖZVETLEN ASSZOCIÁCIÓKAT KELT;

¨        KÖNNYEBBEN FELFOGHATÓ, MINT A FORMA;

¨        KÖZVETLENÜL HATOL A TUDATBA;

¨        AZ ÁLTALA KELTETT BENYOMÁS TARTÓS.

 


 

 

LEGKONTRASZTOSABB SZÍNEK
¨    PIROS - ZÖLD
¨    SÁRGA - LILA
¨    KÉK - NARANCS
¨    FEKETE - FEHÉR
 

 MELEG ÉS HIDEG SZÍNEK

MELEG SZÍNEK: sárga, vörös, narancs ...

HIDEG SZÍNEK: kék, zöld, világos lila, barna, a szürke egyes tónusai
SEMLEGESEK: fehér, fekete, további szürkék
(a sárga vörös vagy narancs környezetben hideg)
 
 SZÍNEK ÉRZELMI HATÁSA:
A MELEGEKÉ:

Þ   IZGATÓ, míg

A HIDEGEKÉ:

Þ   NYUGTATÓ


7 komment

Címkék: média marketing érdekes reklám marketingpszichológia színek érdekesség pszichológia vevőbefolyásolás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr80602300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horvathluigi 2008.08.10. 13:39:26

Hello!

Habár maga az összeállítás jó, szerintem azért elég elnagyolt dolog alapszínek szerint meghatározni a hatást. Főleg a mai weblapoknál, fejlett grafikai programoknál minimálisak az alapszínek. Vannak ugyanakkor átlátszó színek, középszínek, átmenetes blokkok, kiemelések és különleges keretek, fényképpel házasított grafikák. Szóval a fenti felsorolás alapjában jó lenne, de a valóságban viszonylag ritkán fordulnak elő ezek a színek változatlanul és tisztán. Ha ajánlhatom, nézzétek meg az enyémet, ami kék és zöld (+kis narancs), mégsem hinném, hogy rideg. Bár ez lehet részlehajlás is...
Bátor Horváth Attila
www.lepedobajnok.hu

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2008.08.10. 14:06:10

A színek azért jelentősen az izléshez tartoznak, amiről ugye nem lehet vitatkozni. Mint irtam, nem feltétlenül rideg a kék és zöld,csak hideg hatást kelt, ami nyugtató hatású. ha megnézed kevés a vörösre, bordóra festett kardiologiai kórterem. Ezek a színek pl kifejezetten zavarják a szívbetegeket.

A honlapod zöld és kék szine nekem pl tetszik, de inkább külön külön. személy szerint én egy honlapra nem tenném ...de hát ugye izlések és...

Nem tudom mennyi rádhatása volt a websharknak, de tipikusan az ő honlapjaik ugranak be nekem ezekről a szinárnyalatokról

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2008.08.10. 14:46:26

apropó...a cikk címében nem véletlenül van az I. szám..ez a bevezető volt... a többi rész (szerintem) érdekesebb...:)

horvathluigi 2008.08.12. 09:20:36

Okés, látom a második részt, az tényleg szuper.

mrscape 2010.03.17. 18:26:46

Kedves iacocca,
le tudnád írni, hogy ezt az összeállítást(mindaz5öt), milyen irodalmakból merítetted? Nagyon megköszönném!!
Mrscape

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.03.17. 19:56:43

mrscape, az összeállítás forrása a pécsi közgáz összefoglalója a témáról (ott tanultam még marketing szakos közgazdásznak valamikor). Nem vagyok szakértője a témának, de próbáld meg Johannes Itten: A színek művészete című könyvét...

mrscape 2010.03.18. 00:13:53

Nagyon köszönöm!