Ki vagyok én?

Joó Szabolcs, közgazdász, online marketing, AdWords, Analytics, social media marketing, mountain bike, fantasy, sci-fi, lélekben örök punk.
Google Adwords és Analytics egyéni minősítéssel.

Itt értesülhetsz a legfrissebb bejegyzésekről:

Írd be az e-mail címedet!

Delivered by FeedBurner

Címkék

adatok (1) adwords (2) aláírás (1) álláskeresés (1) art (2) b2b (2) banner (1) bkv (1) bkv figyelő (1) blog (5) cartoon network (1) cégbemutató (1) célcsoport (1) coke (1) content marketing (1) csalás (1) csődör (1) design (3) diák (1) direkt marketing (1) dm (1) egyetemista (1) email (3) email marketing (2) én (1) érdekes (6) érdekesség (6) érzések (5) etikett (1) e bola (1) e mail (1) e mail marketing (1) facebook (12) fail (1) felsőoktatás (1) gap (1) gerilla (6) gerillamarketing (6) gondolatébresztő (1) gondolatok (4) google (4) hibák (1) hirdetés (1) iframe (1) illem (1) illemszabályok (1) infóanyag (1) infografika (1) interaktív (1) internet (6) jövő (1) keresőoptimalizálás (1) kezdőoldal (1) kisvállalkozó (5) kkv (5) középvállalat (5) közösség (1) közösségi média (11) kreatiív (1) kreatív (5) kritika (6) kríziskommunikáció (1) lehúzó (1) linkedin (1) lydia ramsey (1) marketing (56) marketingpszichológia (6) média (21) médiamix (1) megmondás (3) milka (1) mp3 (1) New York Times (1) nob (1) nokia (1) olimpia (1) online (2) online marketing (16) ötlet (1) pepsi (1) piaci verseny (1) piackutatás (3) piacrészesedés (1) pinterest (1) pr (1) pszichológia (5) ramszesz (1) reklám (25) reklámkritika (2) reklámterv (1) roi (1) sanoma (1) seo (1) social media (16) statisztika (1) stratégia (1) szabadalom háború (1) színek (5) tanácsadó (1) tv (1) twitter (8) ügyfélszolgálat (1) üzlet (1) üzleti etikett (1) vélemény (6) vevőbefolyásolás (5) videó (4) vírusmarketing (5) vírusvideó (2) vodafone (1) web.2. (4) Címkefelhő

Friss topikok

Egy középvállalatmarketingje a gyakorlatban II. -Reklámterv a kkv-dimenzióban

2008.07.21. 21:09 marketingghost

A probléma az az hogy a főnököt és a gazdasági vezetőt nem érdekli sem a szépen megtanult aida modell, sem a gyönyörű  elemző mutatószámok. Megoldásként marad egy költségterv, egy körülbelüli üzenet meghatározása, s egy médiamix összerakása.

Mivel a legtöbb kkv esetében a reklámra forditott összeg meghatározása az első, induljunk ki ebből. Igen, tudom hogy ez a marketingszemlélet meggyalázása, de ne rugaszkodjunk el nagyon a magyar kisvállalati valóságtól. Ha már tudjuk hogy, hogy mennyi pénzünk van, ki kellene találni, mit is akarunk elérni, reklámozni. Az üzletet, a szolgáltatást, egy terméket, egy akciót. Egy megjelenésben maximum 3 dolgot érdemes ajánlani,de a legjobb ha egyet. Minnél szerteágazóbb egy cég tevékenységi köre, ez annál nehezebb...Ha már nincs választásunk,legalább a pozicionálás zavarosságának csökkentése érdekében minden reklámnak legyen egy közös eleme, címszava,  hasonló felépítése . Ha pl ha hypót, arielt, parfümöt, festéket és söprűt árulunk,lehet a középpontban a "megjelenés": a ruháé, az emberé, a házé. ami a kampány mozaikjait felfűzi egy összefüggő vonalra.

Ha már tudjuk mit és mennyiért akkor érdemes körülnézni, hol. Meg kell határozni az elérni kívánt terület nagyságát, és hozzárendelni a médiát:

város:városi, önkormányzati lap, mert kicsit mindenki lokálpatrióta; helyi egyéb lapok mint  pl vas megyében a Fötér és a Promenád; hirdetési újságok, helyi tv (már ha nézi vki), helyi rádiók

megye: megyei napilap(általában aranyáron), de érdemesebb több lokális érdekeltségű lapból összeállítani az anyagot illetve a Szuperinfó is kellemes áron ad türhető lefedettséget. Meglepő módon egész jó az elérése és az olvasottsága is...,helyi rádiók

Ország: ez már erősen költséges a hagyományos médiával, jelent esetben eltekintek az elemzésétől. Megjegyzésként annyi, akinek a tevékenységéhez kötődik érdemi szakmai médium, a világ legszerencsésebb vállakozói közé tartozik

 

A felsoroltak kkv szempontból elérhető árszinvonalat képviselnek. Azonban a legfontosabb: alkudni, alkudni, alkudni. Több százezer forint megspórolható így, mivel elég telitett a piac ahhoz, hogy ne nagyon engedjenek elszállni egy potenciális vevőt.

A fenti médiamix egy erősen hagyományos csomag, az internetmarketing kisvállalati felhasználása esetünkben most kezdődik, pár hónap s jelzem az eredményeket. A gerrilamarketinges elemek a fiatalabb célcsoport megnyerésére lehetnek inkább hatékonyak, nem tudom elképzelni ahogy egy gyógyászati segédeszközöket áruló üzlet szervezésében 100 kisnyugdíjas botorkálna naphosszat a legújabb fejlesztésű mankóval egy megyeszékhely főterén anélkül hogy visszatetszést ne keltene. Persze tény és való, figyelemfelkeltő....

A reklám mérése: a fönököt a  forgalom, nyereség, esetleg látogatások, érdeklődők számának növekedése érdekli.

Mindezt a teljesség igényétől fényévekre, a mindennapok harcai alapján...

Ha netán kérdés, kritika van..figyelek...:-)

 

 

 

 


Szólj hozzá!

Címkék: média marketing reklám kkv középvállalat kisvállalkozó reklámterv médiamix

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr32578887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.